Miguel
Pérez Redondo disertou na clase da seguinte maneira:
"A
eutanasia estivo presente na historia europea ata a súa prohibición
coa chegada do monoteísmo cristián. Gregos e romanos tíñana
lexitimada, se era autorizada por un órgano estatal; o seu
significado dende a Grecia antiga é "a boa morte". O
espírito romano contemplaba con serena grandeza as vantaxes dunha
morte oportuna.
O filósofo estoico e historiador Silvio Itálico (século I), quen se practicou a eutanasia a si mesmo por unha enfermidade incurable e dolorosa; dinos nos seus textos: "os xermanos conciben a morte como un momento único, que como o raio debe ser aceptado con rapidez e dignidade". Grandes filósofos apoiaron a eutanasia, como Platón, Sócrates, Marco Anneo Séneca... e se algo nos ensinou a filosofía é que os seres humanos somos seres
libres. Para Epicuro a felicidade era a ausencia de dor e
perturbacións e reside no pracer, buscando a serenidade e
tranquilidade da alma (ataraxia), aínda que persoas como
Hipócrates opuxéronse. O cristianismo pon fin á esa concepción do
universo, e persoas como Tomé de Aquino opuxéronse nos seus
escritos. Lembremos o rival viquingo da tablilla rúnica de Ansgurdem
(século X), traducida por Hermann Rödinger; "Que os nosos
deuses acompañen a este desgraciado. Que o seu espírito volva nun
corpo san, porque ninguén ousaría vivir a vida que lle esperaría"
Cabe observar que noutras culturas practicábase por exemplo o
harakiri por cuestións de honor. Ao longo da historia moitos
persoeiros amosáronse favorables a esta práctica, como Tomé Moro
en Utopía ou Samuel Williams. É nos EUA no século XIX cando
comezan campañas a favor, presididas por persoas como Henry Thomas
Hunt e Félix Adler e é a comezos do século XX cando se legaliza
nalgúns estados e aínda que se mantivo en segredo, hai que lembrar
que no Reino Unido, o rei Georges V aplicouse a si mesmo a eutanasia,
coa axuda do seu médico, mediante morfina e cocaína.
O filósofo estoico e historiador Silvio Itálico (século I), quen se practicou a eutanasia a si mesmo por unha enfermidade incurable e dolorosa; dinos nos seus textos: "os xermanos conciben a morte como un momento único, que como o raio debe ser aceptado con rapidez e dignidade". Grandes filósofos apoiaron a eutanasia, como Platón, Sócrates, Marco Anneo Séneca... e se algo nos ensinou a filosofía é que os seres humanos somos seres
Séneca, o Vello |
Actualmente
os países nos que é legal son: Países Baixos, Canadá, Bélxica,
Colombia e Luxemburgo. O suicidio asistido é legal en Suíza,
Alemaña, Xapón e algúns estados de EUA. En España é ilegal,
aínda que partidos políticos como o PSOE intentaron legalizala,
pero nas leis de 1986 e 2002 afírmase que o paciente ten dereito a
rexeitar calquera tratamento violento, e no artigo 2 do Dereitos
Humanos dise que todo o mundo ten dereito á vida pero non poderá
ser sometido a situacións denigrantes.
Aclarar
antes de nada que eu só estou a favor da eutanasia en casos de
enfermidades incurables e dolorosas, pois eu creo que o dereito á
vida non pode reducirse a mera existencia, senón que implica vivir
adecuadamente en condicións de dignidade. Morrer dignamente sería
respectar a liberdade do individuo ao final da súa vida. Haberá
quen diga que o papel dos médicos é coidar aos pacientes e facer
que vivan o maior tempo posible, mais tamén o seu papel é poñer
fin a todo tipo de dor. Eu creo que non é ético obrigar a vivir a
alguén en condicións extremas e legalizar a eutanasia sería o
mesmo que legalizar o aborto (se estivese prohibido). No sentido de
que téndoo legalizado non obrigas a ninguén a facelo pero lle das
esa opción, a opción de vivir en condición indignas e con
sufrimento continuo esperando a unha morte lenta e dolorosa, ou
darlle a opción de morrer tranquilo e ser dor. Repetir que só
defendo a eutanasia legal en casos de grave enfermidade e incurable e
non legalizala para todos, só sempre e cando se fixera todo o
posible polo paciente e se realizase un exame médico previo que
cualificara esa enfermidade como grave e irreversible.
Ramón Sampedro |
Para
min, a vida é un agasallo e hai que vivila, porque ao fin ao cabo
vaste morrer igual tarde ou cedo, pero nalgúns casos cada segundo
pode ser un castigo. É o caso por exemplo de María José, unha
muller de 62 anos que vin na televisión hai uns anos suplicando que
a axudaran a morrer, pois levaba moito tempo sen ter ningunha
mobilidade no corpo (case nin sequera podía falar), movéndose na
casa coa axuda da grúa e, o peor, sendo consciente; iso non é vida
nin para ela nin para a súa familia. Legalizando a eutanasia
remataríase cos suicidios da xente en estado crítico, pois hai que
lembrar ao galego Ramón Sampedro, o cal aos 25 anos quedou
paralítico ao se tirar ao mar desde unha rocha e tras vivir así
tinta anos tivo que recorrer á axuda dunha amiga súa, a cal
subministroulle veleno.
Stephen Hawking |
Hai
exemplos como o caso de Stephen Hawking, que aceptou a súa condición
e saíu adiante e eu son o que máis se alegra por eses casos, pero
se esta persoa tivera querido recorrer á eutanasia, habería que
respectalo e non podería xulgalo ninguén. Tamén está o caso de
Robin Cavendish, un claro exemplo de resistencia, o cal contraeu a
polio con vinte e cinco anos e cando pacientes con esta enfermidade
pasaron a vida sen moverse el foi quen de marchar do hospital e
instalarse na súa casa, aínda que non tiña ningún tipo de
mobilidade e necesitaba a axuda dunha máquina para respirar. El non
quería permanecer na cama e foi el o que deu a idea para deseñar as
cadeira de rodas. Fixo viaxes, fundou asociacións e recadou
moitísimos fondos para outorgarlle á xente coma el as maiores
facilidades posibles, mais despois de case 30 anos comezou a ter
grandes hemorraxias e a empeorar e decidiu recorrer á eutanasia
ilegal coa axuda dos seus familiares. O que quero dicir é que hai
claros exemplos de xente que viviu en extremas condicións, mais
aínda así non se lles pode quitar a opción de recorrer á
eutanasia.
Se
antes de nacer soubéramos que chegado o momento íamos contraer unha
enfermidade dolorosa e incurable, eu cando menos non nacería e por
iso hai que legalizar a eutanasia en casos extremos. A miña avoa
sufría de Alzheimer e as súas agresións, a súa violencia cara
nós... era o de menos. O peor foi cando perdeu a conciencia e a
mobilidade; o que ela sufriu só o sei eu. Os gritos de dor polas
noites e o seu sufrimento non mo podería imaxinar. En certo modo foi
unha "sorte" que non o padecera moito tempo, pois morreu
aos meses e eu, aínda que me inundou a tristeza, alivieime ao saber
que xa non ía sofrer máis. O seu médico díxonos: "ás veces
somos uns egoístas, pois non deixamos marchar á xente que queremos,
pero o que sofren estas persoas é inimaxinable". Eu non sería
capaz de aplicarlle a eutanasia a ninguén próximo a min (ou iso
creo), pero se alguén o fixera con algún familiar seu, eu non
podería xulgalo.
Robin Cavendish |
En
conclusión, creo que o ser humano é libre, e aínda que eu non
defendo a eutanasia legal sen restricións, creo que é ético deixar
elixir a alguén nestas condicións sobre o seu destino, mais eu
defendo que previamente se faga todo o posible polo paciente e máis,
incluso organizar fundacións, charlas e todo tipo de axudas e
subvencións, co fin de animar a estas persoas á vida e a sobrevivir
coma Robin Cavendish, Stephen Hawking..., mas nunca quitarlle a
opción de rematar coa dor que sofren cada día, pois eu creo que
vivir nesas condicións, coma María José, non é vida para ninguén
e, cando menos eu, preferiría morrer se soubera que nalgún momento
vou ter que soportar iso porque a parte de min, tamén lles afecta ás
persoas que me rodean, eles tamén sofren. A eutanasia débese
legalizar con certos límites e nos casos extremos, pois tamén hai
que ter en conta a cantidade de xente que foi a outros países
aplicarse a eutanasia por non ser legal no seu país de residencia."
Ningún comentario:
Publicar un comentario